Tuesday, December 27, 2011

Russiske Thanksgiving middag � mysterium ingredienser

Levende for et år i Sibir, ble bundet til resultatene i et par latter. Det var ingen funnier tid enn min innsats for å feire Thanksgiving.


Sett opp


Som en amerikansk mann, var min idé å tilberede slippe av den lokale kinesiske restauranten på vei hjem fra jobb. Vi snakker om en person som vurderer matlaging ris en kulinarisk utfordring av høyeste orden. Denne mangel på dyktighet kom til front mens du bruker en år underviste ved et universitet i Sibir byen Tsjita.


Thanksgiving


Opplever russiske kulturen var en av mine viktigste grunnene for å flytte til Sibir. Opplever amerikanske kulturen var tydeligvis en av de viktigste grunnene universitetet hyret meg. Disse motstridende utsikten punkter resulterte i hver russiske og American ferie blir feiret, selv om det ikke ville vært ellers.


Som slutten av November nærmet, begynte jeg å få spørsmål om Thanksgiving. Min russiske kolleger og studenter var særlig interessert i konseptet med Thanksgiving middag. Igjen, begynte jeg å spørre tilsynelatende uskyldige mat-relaterte spørsmål og var glad for å lære de fleste av de nødvendige mat elementene ikke var tilgjengelig i det lokale markedet. Dette inkluderte kalkuner, tyttebær og så videre. Deretter gjorde jeg mine feil.


Siden ingrediensene ikke var tilgjengelig, begynte jeg å munnen om urettferdighet av manglende høsttakkefest-middag. Oh, hvordan jeg kunne kokk en kalkun. Dårlig ville alle glipp det. Den moralske trifecta av rettferdighet, skjebne og karma steg opp til sette meg i mitt sted.


Onkelen av noens bror fløy i fra Moskva. Hvis jeg har opprettet en liste, kan han ville kjøpe alt og bringe det på flyet.


Jeg var i dypt, dypt trøbbel.


Gå tilbake til tiden til min ungdommelig indiscretions, gjorde jeg umiddelbart hva noen i min situasjon ville. Jeg har sendt min mor for å få hjelp. Den første reaksjon var "veldig morsomt. Du kommer til å lage mat?" Etter å forklare situasjonen, fikk jeg en veldig lang liste med instruksjoner skrevet på et tredje klasse-nivå. "Dette er en kniv" og så videre...


Vel, den magiske dagen kom og alt gikk shockingly bra. Tyrkia tasted like Tyrkia. Stuffing tasted like stuffing. Pokker, kom the cranberries selv ut rødt. Da var det tid for saus.


I Sibir kjøper du ikke ingredienser i pre-pakket poser. I stedet kjøpe du alt klart plastpose med ingen etikett. I teorien, bør du organisere alt hjemme slik at du vet hva det er når det gjelder tid til å lage mat. Dermed gjorde mel-opplevelser på nytt.


Matlaging instruksjoner ble lest. Tyrkia juice gikk inn i pan. Instruksjonene ble lest. Mel gikk inn i pan. Instruksjonene ble lest. Konstant stirring ble foretatt. Instruksjonene ble lest. Vannet ble lagt.


Følelsen cocky, jeg gjorde et eksempel på en smaker og choked nesten. Saus var utrolig salte og overmåte tykk. Jeg har lagt til mer vann, men det var ingen endring. For de neste 20 minuttene, holdt jeg å legge vann og stirring. Saus holdt bare får chunkier tasted fryktelig og faktisk begynte å røyke!


Etter en stund kom en av mine kvinnelige studenter inn på kjøkkenet for å finne ut hva som skjer. Hun blanched som hun tasted saus. Vi gikk gjennom instruksjonene og jeg gjorde en forbigående referanse til min mistanke mel kan være dårlig.


Hun tok en titt på mel og startet ler. Hysterisk. Hun var ler så hardt, hun ikke kunne fortelle meg grunnen på engelsk og mine russiske var ganske ille. Hun ble gjenopprettet etter noen minutter, og ga meg den engelske oversettelsen.


Jeg hadde fanget ting som brukes til å lime inn over hull i veggen, ikke mel. Sagt på en annen måte ble jeg gjøre tørrmur i Tyrkia.


Ikke rart det var så tykk!


Etter folkemassen venstre reparert jeg en dør knott hull i mitt bad. Thanksgiving varte måneder!

No comments:

Post a Comment