Thursday, November 22, 2012

Stekepanne - tilbake til grunnleggende kjøper Guide.

Nesten hver husstand har ikke mindre enn en stekepanne. Det er en tradisjonell matlaging element som har hjulpet mange familier til å opprette så mange måltider rett gjennom forgagne tider. Faktisk har denne hendig nødvendigheten av kulinariske verden vært tilgjengelig for en stund. Selv de som hevder at de ikke koke vann har utforsket oppretting interessant kulinariske retter ved hjelp av en stekepanne.


På den annen side, er matlaging elementet ikke ganske så enkelt som det kan virke. Det er viktig å vite at det finnes ulike typer av denne stekepanne og hver krever ulike omsorg når den er i bruk så vel som når det blir rengjort. En rekke kokker har mottatt hardt opptjente leksjoner ved å utilsiktet misbruke denne varen.


For de som er uvitende, kan mishandle din stekepanne ofte skape kaos på måltidet og på matlaging selve instrumentet. Men mishandling er ofte gjort ut av mangel på kunnskap i stedet for mangel på omsorg. Jeg personlig snakker om dette med tilsynelatende urealistisk lidenskap, men jeg var en kokk som lærte en lærepenge. Og det faktum at jeg trodde jeg gjorde noe som er veldig hyggelig.


Stekepanne kan være laget av mange ulike materialer. Hvert materiale krever forskjellige Stell og vedlikehold. Som en generell regel, vil Husk hva som fungerer for en slags stekepanne ikke fungere for en annen. Dermed er det veldig viktig å følge noen generelle regler for ulike typer av stekepanner som du eier.


Av alt er en av de mest attraktive materialene som kan bli funnet i kokekar kobber. En kobber stekepanne er ikke bare i stand til å tåle noen straff, men er en utmerket dirigenten av varme. Mange mennesker liker å vise sine kobber kokekar ved henger dem i en reol. Likevel, kobber en tendens til å anløpe så være forberedt på å polere dem igjen og igjen.


De andre to materialene er aluminium og rustfritt stål som er holdbare metaller og som også lede varme godt. En stekepanne som er laget av enten av disse metallene krever lite vedlikehold. Oppriktig talt, jeg elsker disse metallene for kokekar, men jeg har lagt merke til at mat har en tendens til å holde seg til overflaten ganske lett hvis ikke skikkelig smurt. For å håndtere dette problemet, produsentene skapt en non-stick belegg kalles Teflon å løse stikker problemer. Selv om denne belegg gjør underverker for stikker situasjonen, kan det også skrelle av etter omfattende bruk. Peeling ofte oppstår som følge av overoppheting. Dette er ikke en favoritt av meg.


I alle mine erfaringer med stekepanne er min personlige favoritt den tradisjonelle støpejern stekepanne. Hva jeg simpelthen elsker om min støpejern stekepanne er at det blir bedre med alderen. Jeg har nylig oppdaget at dette materialet vil rust hvis vasket for mye av ødelegger en antikk som tilhørte min mann. I dag tørke jeg bare meg med et papirhåndkle etter hver bruk. Utvilsomt er denne klassiske stekepanne en sann favoritt blant erfarne kokker.

No comments:

Post a Comment