Wednesday, April 18, 2012

Oppskrift inspirasjon

Ett av spørsmålene som jeg bedt om, er hvordan jeg komme opp med mine oppskrifter. Sannheten er at jeg får min inspirasjon for mine oppskrifter fra forskjellige kilder.


Restaurant menyer:


Dette er en kilde for min inspirasjon. Hvor mange ganger har du vært i en restaurant, og hadde en parabolen var bare så bra, du måtte prøve å gjøre det selv hjemme? Jeg vet jeg har. Minst en av mine bedre oppskrifter var inspirert av en middag jeg hadde på min første årsdagen på en lokal italiensk restaurant. Det er en enkel sak å oversette de viktigste ingrediensene fra restauranten parabolen til ditt eget kjøkken. Men for å få subtile smaker, vil du må prøve deg litt med urter og krydder for å få det til å smake det samme. Jeg avgjøre ofte for noe lignende i stedet for akkurat det samme.


Innholdet i skapet/kjøleskapet:


Noen av mine beste oppskrifter har kommet fra bare å eksperimentere. Jeg skal starte med hva jeg har tatt ut av fryseren å Tine... biff, kylling, eller hva, og se deretter gjennom skapet og kjøleskap å få noen ideer om hvordan å lage mat måltidet. Det er nesten alltid noe rundt kjøkkenet som du kan bruke for en marinade eller en saus. Du trenger bare å ha et godt inntrykk av hva smaker går godt sammen. Bare bruk fantasien.


Cookbook/Magazine oppskrifter:


Du har sannsynligvis sett flere oppskrifter i cookbooks eller blader som du ønsker å prøve, eller har prøvd. Jeg finner kokebøker, magasiner og maten delen av min lokale avis for å være en utmerket kilde for oppskrift inspirasjon. Hvis jeg finner en oppskrift jeg liker, jeg enten ta oppskriften, endre noen ting litt, og legge til min egen områder for å gjøre det til min egen. Eller, jeg kan ta forskjellige elementer fra flere oppskrifter, og kombinere dem for å opprette en ny oppskrift. En annen possiblity tar en oppskrift, skrevet for en hovedingrediens, og tilpasse den til å bruke en annen hovedingrediens. Ta oppskriften nedenfor, for eksempel. Pasta all'arrabiata er en felles italienske oppskrift, i dette tilfellet, i stedet for å bruke arrabiata-saus for pasta, jeg har plassert den på kylling.


Ikke slå på det samme gamle måltidet. Det er lett å finne inspirasjon til jazz dine middager opp litt. Bare se gjennom kokebøker eller skap, og la fantasien kjøre vill.


KYLLING ALL'ARRABIATA


4 boneless kyllingbryst som skinnfritt halvdeler
1 egg
1 Tbsp vann eller melk
1 kopp mel
1 kopp Brød crumbs
1 kopp revet parmesan OST
salt og pepper til sesong
2 SS margarin
2 cloves av hvitløk, hakkede.
1 14 oz. kan av tomater
1/4 kopp vin (rød eller hvitt, hva du foretrekker)
2 tsp. knust red pepper flak
1 strek worcestershire saus
1 tsp. tørket oregano


Preaheat din ovnen til 425 grader F.


Slå sammen i en grunne bolle, egg og melk eller vann.


Sette mel på en plate, og Kombiner Brød crumbs og parmesan OST på en annen plate. Sesong med salt og pepper mel.


Mudre kylling i mel, og deretter dukkert det i egg. Dukkert kylling i brød crumbs og parmesan, og pass på at du strøk på kyllingen.


Plasser kyllingen i en bakervarer rett, med 1 Tbsp av margarin, og bake i 20-25 minutter i ovnen, eller til kyllingen er ikke lenger rosa i midten.


I en stor skillet, smelte smør over med. høy varme. Når du har smeltet smør, legge til hakkede hvitløk og lage mat til hvitløk er golden... IKKE OVERCOOK!


Legge til tomater, bryte dem med siden av en skjeen eller Slikkepott.


Legg til vin, rød pepper flak, worcestershire saus, og oregano. Når det gjelder blandingen til en byll, slå varmen ned til Middels, og la putre for 15-20 minutter, før tykkere.


Når kyllingen er ferdig, fjerner du det fra ovnen og hell saus over den. Stenke med noen Parmesan, om ønskelig, og serverer umiddelbart.

No comments:

Post a Comment