Wednesday, July 18, 2012

Oppskrift - sørafrikanske Buttermilk Rusks

Rusks i Sør-Afrika er en del av det kulturelle identitet – en av tingene som exiles i et fremmed land lang for. Barn er tatt opp på Rooibos te (en urte bush te) og rusks. Disse er ikke pallid soggy saker som sendes for rusks i UK - Farleys rusks gitt til teething spedbarn og garantert å frakk hele huset med innliming av gooey gloop. Sørafrikansk rusks er en tekstur, et sted mellom brød og kake, med ekstra biter av raisin eller nøtter, bakt hardt slik at de må være dunked i te eller annet gnawed sakte. De siste lang tid i en lufttette Tinn, så er bakt i store grupper, men enda så de vare ikke lenge i huset vårt.


Som en Englishwoman gift med en sørafrikansk bor i London, jeg kom over rusks på våre besøk til sin familie og ble umiddelbart konvertert. 'Ouma's Rusks' er de berømte som kommer i flere varianter og vi alltid kom hjem med noen pakker i våre Koffert. På et lengre besøk i en hytte i Philadelphia, i nærheten av Cape Town, jeg fant en oppskrift bake min egen rusks, prøvde det og har vært bakervarer dem ganske mye siden hver to uker.


Da vår sønn var en pjokk waking på 5,30 hver morgen, var det eneste som gjorde morgen bearable tanken på te og rusks. Vår sønn startet på dem tidlig og våre sofa ble et reir av puter og crumbs. Det første han noensinne hjalp bake var rusks og jeg har alltid hatt min tålmodighet prøvde, som mix ble scene av utgravningene med diggers eller slott med en vollgrav. Jentene begynte også i når de var gammel nok, så for en gang jeg hadde tre barn alle bryting å få sine hender i deigen. Nå den yngste er adept på å gjøre baller riktig størrelse, og jeg har et band som nyttig hjelpere. Så rusks har blitt en del av vår familie kultur for, mine barn kanskje har savnet på rooibos te tradisjon – (jeg elsker det, de hater det), men minst de var brakt riktig når det gjelder rusks!


Flere venner i London var forulempet, bedt om oppskriften og startet bakervarer, og det har siden blitt spres så langt unna som Pakistan og USA.


Oppskrift:


Sør-Afrikas Buttermilk Rusks


1.240 kg / 2lb12oz mel (jeg bruker 1 kg appelsiner og resten-hvitt)
2 ts bakepulver
2 ts bicarbonate of brus
2 ts cream of tartar
2 teaspoons av salt
250 g/9 oz smør
½ kopp rosiner (valgfritt)
2 egg
1 ½ kopper brunt sukker
2 kopper buttermilk
1 kopp olje


(1 kopp = 250 ml)
Preheat ovnen til 190 C/380F
Fett tre brød bokser av base måling 20cmx10cm / 8 "x 4" ca- eller en kombinasjon av dype bakervarer parabolen som legger opp til omtrent det samme.


I en stor bolle miksing sile sammen mel, bakepulver, bicarbonate of brus, cream of tartar og salt. Klippe smør i små kuber og gni inn mel. Legg til rosiner Hvis du bruker dem. Du kan eksperimentere med ulike nøtter og frø også, selv om rusks er like gode ren.


I en annen bolle bland sammen buttermilk, sukker, egg og olje og slå før godt kombinert. Rør væske inn i tørre ingredienser og Bland deretter Knead KNA til en fast dough.


Danne dough i baller omtrent på størrelse med et ping-pong-ball og pakke dem tett i ett lag i brød-bokser. Jeg får vanligvis seks rader med tre inn i min bokser. Bake i 45 minutter.


Slå til en rack og la avkjøles i 30 minutter før bryte i individuelle rusks langs sammenføyninger av baller. Tørke i en lav ovn 100 C/200F for 4-5 timer til sentrum er helt tørt. Disse kan bli holdt for aldre i en lufttett beholder.


Advarsel: crumbs garantert på sofaen, i seng, over teppet og bilen seter!


Copyright 2006 Kit Heathcock

No comments:

Post a Comment