Monday, July 16, 2012

Oppskrift - lavendel hjertet informasjonskapsler

Lavendel, sin bushy hedges wafting en delikat duft i vinter solskinn, er en av mine favoritt urter. Det er hardfør, lukter fantastiske, renser luften av virus og repels insekter. Alle disse dydene og du kan bake med det også! Jeg gikk gjennom min oppskrift bøker i går, leter etter noe nytt å prøve i kjeks bakervarer linje og så en oppskrift for lavendel hjertet informasjonskapsler. Hver gang jeg hadde glanced gjennom boken det hadde alltid fascinert meg, men jeg hadde aldri prøvd det før, da ideen om å bruke lavendel i bakervarer virket litt bisarre... interessant, men sannsynligvis få resultatene av 'yuk Mum, hva er disse biter?'


Allikevel, i en ånd av kulinarisk eventyr, jeg trodde jeg ville ha en gå. Ingrediensene var minimal - smør, sukker, mel og blomster! Lavendel florets. Så gikk av jeg for å plukke lavendel. Ikke mye som var nødvendig, bare to spiseskjeer med fersk florets (de lille lilla blomster bitene av viktigste stengel), så jeg hadde et hyggelig terapeutiske øyeblikk å velge de beste stengler fra min lavendel sikre, som fortsatt produserer nye blomster til tross for det er midt på vinteren her. Så kom det blande alle ingrediensene sammen i en smuldrete dough, som er mer crumb enn penger, men til slutt gjorde alle arbeider sammen. Etter sin resten i kjøleskapet, jeg rullet foreløpig ut penger, fortsatt crumbling madly, men det ble etterhvert overtalt til å holde sammen ved en pågående rolling PIN-kode. Jeg nektet churlishly min yngste datter er tilbud om hjelp i kutte ut hjerter... gjennomsnittet av meg, jeg vet, men dette var min reise for leting ikke hennes, denne gangen!


De kom ut av ovnen, duftende og golden. For øyeblikket tidsregning trakk nær. Barn, scenting nye bakervarer, samlet rundt. Jentene kritikkløst tucked i, min sønn, konservative connoisseur, vendt bort, men endret hans hode på pris lyder rundt ham. En forsiktig nibbel, og han var overbevist om-jeg ikke var prøver å forgifte dem...!


Her er oppskriften i tilfelle du ønsker en kulinarisk eventyr også!


Lavendel hjertet informasjonskapsler
115 g/4 oz smør
90 ml/6 spiseskjeer sukker
175 g/6 oz ren mel
2 spiseskjeer frisk lavendel florets


Krem sammen i smør og 60 ml/4 spiseskjeer av sukker til lys og LUN. Røres i mel og lavendel og arbeide det inn, elting med hendene til den kommer sammen til en myk ball av dough. Lokk med seg om filmen og chill i kjøleskapet i 15 minutter. Rulle ut på en lett floured overflaten. Stemple ut informasjonskapsler med en hjerte formet cutter (alternativt en Riflet kanter runde cutter). Gjør 18 med en 5 cm/2 tommers cutter. Sett nøye på lett smurt bakervarer brett og skvette gjenværende sukker på toppen av hver figur. Steik ved 200 C/400F i ca 10 minutter til golden. La cookies på brettet i 5 minutter før du legger på til et kjøling stativ.


Så min eksperimentet ble ansett å være en suksess. Voksne, likte senere den kvelden, også dem. '' Elisabethansk '' foreslått Min svigerinne, og "pakket i en pen boks de ville gjøre en flott gave". Jeg må innrømme her at, gitt valget av en chocolate kjeks eller en lavendel ett barn ville enstemmig stemme for sjokolade, men det faktum at de betraktet dem spiselige i det hele tatt, når de visste at de hadde blomster i, er ganske høy ros for denne oppskriften. Jeg var den som surreptitiously ferdig dem neste morgen med min te. Det duftende smaken på ganen, ren likevel søt, var uimotståelig!


Copyright 2006 Kit Heathcock

No comments:

Post a Comment