Thursday, July 19, 2012

Cooking Tips For løk og hvitløk--Nana's Secret du gode smaken, hvis du vet hvordan

Løk og hvitløk alltid legge til gode smaken til de fleste retter. Men la meg dele med deg en matlaging teknikk på forberede dem som vil øke smaken av måltider. Gjestene vil fantasere om matlaging.


Mange retter ringe for løk og hvitløk i sine oppskrifter. Du hogge dem opp, saute dem i 3 minutter, og du er ferdig. Dette er hvor, etter min mening, de går glipp av smaken båten.


Da jeg var yngre jeg vil se min mann italiensk Nana spaghetti saus og en rekke andre retter og du vet hva hun ville gjøre? Hun ville alltid, fint hogge sirkeldiagrammet og sakte saute dem i olivenolje i ca 35-40 minutter. Det var en ganske langsom prosess, fordi hun ville har tendens til løk stirring dem ofte som de tilberedes tregt. Til slutt ville sirkeldiagrammet koker ned (til nesten halvparten av hva hun begynte med) og slå en fin gylden brun.


Når sirkeldiagrammet var om gjort Nana ville legge til hakket kjtt frisk hvitløk og saute hele blandingen en annen 4 eller 5 minutter. Hva en fantastisk lukt som var. Gutten var hennes spaghetti saus spesielle, og det er derfor jeg tror hennes retter var så deilig.


Så begynte jeg å bruke denne teknikken, hver gang jeg laget en tallerken that called for løk og hvitløk. Vet du hva? Hver gang jeg sauteed løk sakte i olivenolje var min retter mer flavorful. Spesielt hvis du vil.


Så nå bruker jeg denne lille teknikken hver gang jeg gjør spaghetti saus, casseroles, biff stroganoff, taco suppe og andre parabolen som kaller for løk og hvitløk.


En gang jeg gjorde en bortskjemt Chef gryte med egg, zucchini, løk og hvitløk og brukt min lille teknikken. Vel la meg fortelle deg, som parabolen forsvant raskt med mange forespørsler for oppskriften. Når jeg har gjort denne parabolen tidligere var uten å bruke min løk teknikken parabolen ikke noe spesielt.


Så hvis du har tid, og jeg tror det er definitivt verdt det, prøve Nanas tips.


En ting å huske på er at løk kokker ned til omtrent halvparten av hva du starter med så bruke dobbelt så mye løk oppskriften krever. Ikke bekymre deg hvis det ser ut som måte å mye løk. Når det kokker ned, blir beløpet akkurat.


Igjen, her er det:


Fint hogge opp hvor mye løk du trenger. Pour olivenolje i en stekepanne. Være sjenerøse her. Det er ingen angi beløpet. Si 3 eller 4 spiseskjeer for en løk.


Slå varmen på middels høy. Legge til løk stirring ofte, til det er redusert med 1/3 til 1/2. Hvis sirkeldiagrammet ser ut til å være matlaging for fort, slå temperaturen ned til lav. Bare sørg for at the onion ikke brenne.


Når du tror det er gjort (etter 35-40 minutter), kan du legge til hakket kjtt hvitløk og lage mat en ekstra 4 eller 5 minutter.


Nå legge til løk og hvitløk favoritt parabol.


Du kommer til å elske smaken.

No comments:

Post a Comment