Sunday, July 15, 2012

Oppskrift - OST kjeks

Hver slutten av periode på mine døtre barnehage, finner oss bakervarer OST kjeks for deres festival. Disse er lekkert, lett å gjøre, lys flaky mouthfuls av knase, akkurat som OST straws bare mer moro, som du kan bruke alle formet cookie cutter du liker. Vi har griser, kaninen, stjernene, måner, hjerter, fisk. De er den perfekte løsningen til dilemmaet å gi en spandere snack skolen fester og festivaler, som ikke knekke skolen retningslinjene i unngår sukker, men er fortsatt gøy for barna. De er også et viktig element på birthday parties for mine barn. Den siste fødselsdagen hadde meg frantically rullende og kutte ut disse OST-kjeks, mellom prøver å få en stek lunsj på bordet før ettermiddag partiet. Den opprinnelige planen hadde vært for ungene å gjøre alt arbeidet, for å holde dem underholdt og gainfully ansatt i rolig periode før festen, men Bursdag jente var for opptatt spille med hennes nye leker, og den andre for opptatt bemoaning det faktum det var så lenge før deres fødselsdager, slik at jeg fikk igjen med jobben i siste øyeblikk!


I dag om jeg hadde de fem åringer ansvaret for OST-kjeks elting deretter rulle ut og kutte ut med dyr formet informasjonskapsel cutters. Dette fortsatt nødvendig for en god del betimelig intervensjon, å få penger til å holde sammen før frustrasjon setter, og kontroller at min yngste fikk en sjanse til å kutte ut noen figurer uten å ødelegge hennes eldre søster nøye organisert ordningen ting. Jeg også måtte få en bunke av brød gjort mens de var matlaging, som vi var ferdig opp det siste stykket til lunsj, men som brukt opp resten av min energi forbeholder seg så jeg avgjort på bakt poteter som en minimal innsats supper. Ovnen var på likevel for kjeks og brød så det var alle bistand for energisparing... min og verdens i lik grad.


Her er oppskriften på OST-kjeks:


100 g/4 oz fint revet OST
50 g/2 oz self-raising mel
25 g/1 oz myk smør
klype Cayennepepper


For OST kan du bruke en moden cheddar eller 80 g mild cheddar med 20 g Parmesan. Sette alt i en bolle og gni i, squidge og Knead KNA i ca 5 minutter før det kommer sammen i en myke dough. Det vil gjøre, akkurat som du er i ferd med å gi opp håp om det gjør så unaided. Rulle ut dough på en lett floured overflaten til om 2.5 mm / 1/8-tommers tykke og kutt i hva fancy figurer du har cutters for. Steik ved 200 C/400F for 10-12 minutter til golden. Kule i en reol. Dette beløpet forsvinner svært raskt, selv før du har slått tilbake på dem noen ganger, de er svært lette og moreish, så jeg vanligvis gjør doble eller tredoble mengder for festivaler.


OST-kjeks gå ned godt med voksne også. På den siste bursdagsselskap ene Fader polert av en hele plateful i stedet for eksempel bursdagskake. De ville gjøre en stor akkompagnement til drinker før middag. Du kan skjære dem i lang strimler og gi en vri for å gjøre dem til OST straws, og stenke dem med ekstra Wild sjampinjong Savory eller finne en mer sofistikert form som en cookie cutter-stjerners figurene fortsatt være god. Mind du ville mest avslappet tilbake voksne være like fornøyd som ungene å spise griser og bunnies!


Copyright 2006 Kit Heathcock

No comments:

Post a Comment