Tuesday, January 17, 2012

Bakervarer med Jam

Jam-making er over for år, sommeren varme har ferdig av jordbær, aprikos sesongen gikk i blinke for øye, it†™ s for varmt å tenke på matlaging noe i det hele tatt frem til kvelden cools luften. Selv minnet av stående over en simmering pott av jam gjør meg svette.


Hunden dagene i sommer har oss overskriften for stranden eller pool, smørbrød til lunsj, den raskeste av stir-fries eller pasta retter for supper, så jeg raskt kan få ut av kjøkkenet igjen å spise utenfor. Bakervarer er redusert til et minimum, kjøpte kjeks Erstatt hjemme-laget, brød bakt på kvelden for ikke å varme opp hus unødvendig i sweltering dagtid. Syltetøy, frukt på min våren arbeidskraft, forblir på norsk sokkel i larder, halvparten brukes Potter Skjul i kjøleskapet, Potter av aprikos jam jeg brent (Ja det har skjedd igjen, når jeg slått ryggen min i fem minutter, så mye for læring fra erfaring) venter for meg å få bakervarer igjen skal brukes.


Til slutt skolen starter etter lange ferier, og jeg er tvunget tilbake til kjøkkenet komfyr bake en gang til for min son†™ s klasse kake salg. Været er fortsatt varmt så tiltrekningen av deler av ettermiddagen bli enda varmere ved siden av varme ovnen er null, men for å kvalifisere for selv starter runder med Supermum innsatsen jeg har å komme at forkle på og svette!


Endelig om en mulighet til å fjerne dem helt bra men uferdige Potter av jam, kan litt solidifying, at ingen bli plaget å grave ut, når larder er fortsatt full av fristende nye potter. IA€ ™ ll gjøre jam firkanter, selv litt caramelised aprikos jam fungerer godt med disse, og du kan gjøre striper av forskjellige syltetøy, hvis mer enn én type trenger etterbehandling. Jam firkanter er engang verdt å åpne en ny perfekt pott av jam for de dona€ ™ t vare lenge i denne serien, faktisk IA€ ™ m sannsynlig å være i trøbbel hvis jeg send hele partiet til kake salg og dona€ ™ t holde noen tilbake for hjem forbruk!


Så oppskriften:
Jam firkanter


250 g myk smør
250 ml sukker
2 egg
5 ml vanilje essens
15 ml bakepulver
en klype salt
1 potten jam


Krem smør og sukker godt. Beat egg med vanilje, legge til i smør og sukker og bland godt. Sile sammen mel, bakervarer pulver og salt og legge til blanding en kopp om gangen til danner en myke dough. Du må kanskje Knead KNA med hendene på slutten. Sette til side en tredjedel av dough og trykk og pat resten i en smurt 37 x 25 cm bakervarer skuffen kassaskuff selv. Spre sjenerøst med papirstopp. Bruk grov side av rivjern for å rive gjenværende penger over toppen †"la det løs og spres med en gaffel til å dekke eventuelle hull. (Hvis du kjører rivjern under kaldt vann nå og da kan den burde opphøre dough fra stikker). Steik ved 180 grader c i 30-35 minutter fram til gyllent brunt. Dona€ ™ t la det komme mørk brun som det vil bli altfor tørr. Kutt i firkanter, og la til kjølig i Tinn. Du kan sile noen Melis over toppen Hvis du liker, men jeg pleier ikke å som det gjør det også søt for meg.


Vel, jeg overlevde bakervarer økten, temperament omtrent intakt, svette strømmer fra min brow og gjort for bassenget etterpå å gjenopprette min kjølig, håper på høsten å ankomme før neste kake salg gjør. Dette førte til tenkning om rask bakervarer ting å gjøre i sommer †"et kjøkken knuse og grip raid.


Scones må være en av de raskeste tingene å gjøre og bake †"5 minutter av miksing, 10 minutter til å bake og servert umiddelbart med to typer hjemmelagde jam, utmerket for impressing besøkende og familie, eller bare å ha noe å gi uventede ankomster for te, når skapet er bare. De er også en av de beste måtene å presentere virkelig fin Hjem-laget jam bare, slik at det kan være tasted og verdsatt. Hvis du tar dem til et lyssky sted i hagen å spise, da det doesn†™ t materie at kjøkkenet er nå hot, steamy og floury og så er du! Få resten av te ting klar før du begynner, slik at du kan evakueres kjøkkenet så snart de er gjort.


Scones
2 kopper self-raising mel
halvparten en teskje salt
2 spiseskjeer smør
2 dessertspoons sukker
1 egg
¾ kopp melk


Sile sammen hvetemel, salt og sukker. Gni i smør. Legge til banket egg og melk å gjøre en lett, fuktig dough (det kan være svært klebrig, bare bruke masse mel for rullende og klippe ut). Rulle ut til ca 2 cm tykkelse og bruk en mellomstor kutter å kutte ut runder (unngå kronglete når du trykker eller scones bli ujevn). Jeg variere størrelsen på cutter, jeg synes folk foretrekker å spise et par små scones i stedet for et stort, skremmende ett. Pensel med litt melk eller banket egg. Steik ved 200 grader c i 10-12 minutter. Kul på et stativ, men spise mens veldig frisk, selv straks. Hvis du dona€ ™ t har rullende-pins og cutters bruker en jevn flaske å rulle og et glass for å klippe.


Disse er også bra for vinteren, oppvarmet opp kjøkkenet vil deretter virke varm og koselig og den bakervarer lukte fristende og gjestfri. Det fastkjørte papiret vil bringe Erindringer av sol og sommer frukt, og du kan være nostalgisk om sommerdager når det er for varmt å bake.


Copyright 2006 Kit Heathcock

No comments:

Post a Comment