Thursday, June 21, 2012

Søker etter Marlena's Cookery bok

Søker etter kokebøker på nettet kan ha gleden av samme foregripe som venter på et måltid i en fin restaurant.


Noen år siden kom jeg uventet over en rack av bøker i en helsebutikk. På det fant jeg 200 + vegetarianer Pasta oppskrifter ved Marlena Spieler, en Californian bor i London. Hun er en ledende mat skribent i USA.


Hennes bok på pasta har vist seg for å være herlig aktiva til et hjem der bosatt vegetarianer mener at vegetarianism er synonymt med forbruker durumhvete hvete.


Forfattere av kokebøker kan ta en spiss fra Marlena: hun gir ingrediensene i Imperial og metrisk i en kolonne til venstre på siden og i virkelige eller American måler (kopper, spoons og bunches) i en annen kolonne. Disse twin kolonnene ligger oppå metoden, som er gitt i punkt skjemaet.
Det er en veldig ryddig, veldig praktisk og svært enkel måte å presentere en oppskrift.


Marlena's pasta boken ble en hjertelig stift av våre ganske stort bookrack på kjøkkenet. Boken viser tegn til over-overbærenhet nå: løsne sider, splatters urt og olivenolje. (I kveld er det Paglia e Fieno al Aurora for supper, ellers kjent som gult og grønt Pasta i en kremaktig tomatsaus med sopp og erter.) Mange takk til Marlena.


Hun skriver på en sjarmerende måte og med slike fantastiske entusiasme for mat som jeg bestemte meg for å prøve og finne andre kokebøker som hun har skrevet så vel. Disse inkluderer smak av California og smaker av Mexico. Men den som tiltrakk meg var Hot og Spicy.


Jeg bor på et sted hvor chili busker nyte klimaet. Vokse jalapenos, habaneros, fuglene-øye og en rekke andre chili busker som er navnløs for meg nå, som produserer en stor handfuls av frukt på harvest-tid i min urt hage.


Sikker, jeg har kokebøker som involverer chillies, men jeg var på utkikk etter noe mer integrert.
En omfattende Søk etter Hot og Spicy på aBillionbooks booksites dukket opp et par eksemplarer, alle av dem for dyrt for min smak. Jeg opprettet en ønsker i Alibris og satte meg tilbake for å vente. I en dag eller to Alibris fortalte meg det hadde funnet kopien priset høyre. Jeg bestilte og ventet med montering spenning å komme frem.


Varm og krydret: uvanlig, nyskapende oppskrifter fra verdens heftig Cuisines viste seg for å være delightfully funky. Instinktivt vet du ikke for å gjøre tropiske Mango og Macadamia Salsa med tomater og Lime (som gjort i Karibia, California og Hawaii). Denne cookery boken lærer ikke bare du som den finnes, men hvordan å gjøre det.


Salsa serveres på en hjertelig, meaty fisk, som fersk grillet tunfisk. Til fordel for vegetarianer i huset er det forunderlig på bakt sweet poteter også.


Hei, er her Gratin av makaroni, Cheddarost og chili. Marlena regner det er oppskriften i denne samlingen hun har forberedt mest, over og over atter.


Kanskje vi hoppe over Paglia e Fieno al Aurora og gjøre Chillimac. Takk godhet for kokebøker!

No comments:

Post a Comment